top of page

Okul Seminerleri

sirket-seminerleri.jpg

ÖÄžRETMEN SEMÄ°NERLERÄ°

Dr. Özgür BOLAT, üç tane öÄŸretmen semineri vermektedir. Her seminer 2 saat sürmektedir. Seminerlerde katılımcı sayısı sınırı yoktur ve söz konusu seminerde aÅŸağıdaki konular iÅŸlenmektedir.

 

SEMÄ°NER 1: Etkili ÖÄŸrenme Ortamı Nasıl Yaratılır?

 

  • ÖÄŸrenme, anlama, bilme ve beceri nedir?
  • Anlama, bilmeden nasıl farklıdır? Anlama için ders nasıl iÅŸlenir?
  • Beyin nasıl öÄŸrenir?
  • Anlamaya dayalı müfredat nasıl hazırlanır?
  • Neden her etkinlik anlamayı saÄŸlamaz?
  • Anlamaya dayalı öÄŸrenme ortamı nasıl yaratılır?
  • Anlamaya dayalı ders iÅŸleme yöntemleri nedir?
  • ÖÄŸrenme ve anlama nasıl ölçülür ve deÄŸerlendirilir?
  • ÖÄŸrenciye nasıl etkili geribildirim verilir?
  • Akran deÄŸerlendirmesi ve öz-deÄŸerlendirme etkinlikleri nasıl yapılır?
  • Okullarda neden öÄŸrenmez olmaz?
  • En etkili sınıf yönetimi nasıl yapılır?

 

 

SEMÄ°NER 2: ÖÄŸrenci Motivasyonu Nasıl SaÄŸlanır?

 

  • ÖÄŸrenci motivasyonu nedir?
  • ÖÄŸrenci nasıl motive edilir?
  • ÖÄŸrenciler neden motivasyonunu kaybeder?
  • ÖÄŸrenci baÅŸarısını etkileyen faktörler nelerdir?
  • Ödül neden iÅŸe yaramaz? Ödül yerine ne yapılmalıdır?
  • Övgünün gizli zararları nedir? Övmek yerine ne yapılmalıdır?
  • Rekabet ortamı öÄŸrenmeyi neden olumsuz etkiler?
  • Ceza neden iÅŸe yaramaz? Yerine ne yapılmalıdır?
  • ÖÄŸrencide iç disiplin ve sorumluluk nasıl geliÅŸtirilir?
  • Yetenek gerçekte nasıl geliÅŸir?
  • Gerçek sevgi nedir ve çocuklar gerçekten nasıl sevilir?

 

SEMİNER 3: Yetenek nasıl gelişir?

 

Dr. Özgür BOLAT, bu konuÅŸmasında yetenek geliÅŸiminin prensiplerini anlatmaktadır. Söz konusu seminerde aÅŸağıdaki sorular yanıt bulmaktadır.
 
  • Yetenek neden genlere baÄŸlı deÄŸildir?
  • Genetik yapının yetenek geliÅŸimine etkisi nedir?
  • Çalışma ile yetenek geliÅŸimi arasında nasıl bir iliÅŸki vardır?
  • Ne tür çalışma ÅŸekli yetenek geliÅŸimine katkıda bulunur?
  • Yetenek nasıl bir ortamda geliÅŸir?
  • BaÅŸarı motivasyonu yetenek geliÅŸimini nasıl etkiler?
  • Yaratıcılık neden yetenek geliÅŸimi için yeterli deÄŸildir?
  • ÖÄŸretmenlerin tutumu yetenek geliÅŸimini nasıl etkiler?
  • Ödül ve övgü yetenek geliÅŸimini neden olumsuz etkiler?
  • Rekabet ortamında neden yetenek geliÅŸmez?
  • Okullar yetenek geliÅŸimini nasıl öldürür?

 

ÖÄžRETMENLER Ä°ÇÄ°N ATÖLYE ÇALIÅžMASI

 

ÖÄŸretmen atölyeleri 2 ya da 3 günlüktür. Atölyeler 50 katılımcıyla sınırlıdır. Atölyelerde seminerlerde iÅŸlenen konular uygulamalı olarak ele alınır. ÖÄŸretmenler bu atölyede kendi derslerinden materyal hazırlar ve uygulama yapar.
 
Atölyenin en büyük özelliÄŸi, tüm ‘öÄŸrenme’ ve ‘motivasyon’ yaklaşımlarını bütünsel bir model içinde sunmasıdır. Genelde öÄŸretmenler farklı eÄŸitimlerde birçok farklı yaklaşımlar ve yöntemler öÄŸrenir ama bunlar arasındaki iliÅŸkiler her zaman netleÅŸtirilmez. Bu atölyede tüm eÄŸitim bileÅŸenleri (müfredattan etkinliklere kadar, ölçme-deÄŸerlendirmeden motivasyona kadar) bir model içinde sunulur ve aralarındaki iliÅŸki netleÅŸtirilir.
 
Kısacası, atölyede sunulacak olan yeni bir ders modeliyle bilme odaklı dersler, anlama odaklı derslere dönüÅŸür. Atölyede öÄŸretmenler aÅŸağıdakileri öÄŸrenir:
 
  • Bilme, anlama, beceri ve öÄŸrenme arasındaki farkı anlayacak ve anlamayı saÄŸlayan materyal ve etkinlikler hazırlayacak.
  • Konuları, kavramlara dönüÅŸtürmeyi öÄŸrenecek.
  • Derslerdeki ana becerileri belirleyip, beceri ve yetkinlik odaklı materyal hazırlamayı öÄŸrenecek.
  • Kazanımları, anlama ve beceri hedeflerine dönüÅŸtürmeyi öÄŸrenecek.
  • Anlama hedeflerine göre sorular oluÅŸturmayı ve keÅŸif ortamı yaratmayı öÄŸrenecek.
  • Anlamayı saÄŸlayacak soruları sormayı öÄŸrenecek.
  • Anlama hedeflerine göre anlama-odaklı etkinlikler düzenlemeyi öÄŸrenecek.
  • Anlama-odaklı etkinlikleri grup çalışması ve farklılaÅŸtırılmış yönteme göre düzenlemeyi öÄŸrenecek.
  • Anlama-odaklı etkinliklere eleÅŸtirel düÅŸünme becerilerini entegre etmeyi öÄŸrenecek.
  • ÖÄŸrenmeyi ölçmeyi ve deÄŸerlendirmeyi öÄŸrenecek.
  • Ölçme ve deÄŸerlendirmeyi en iyi ÅŸekilde gerçekleÅŸtirmek için rubrik hazırlamayı öÄŸrenecek.
  • ÖÄŸrenciye etkili geribildirim vermeyi öÄŸrenecek.
  • Akran deÄŸerlendirmesi ve öz-deÄŸerlendirme etkinliklerini öÄŸrenecek.
  • ÖÄŸrenciyi motive etmenin prensiplerini öÄŸrenecek.
  • ÖÄŸrenci motivasyonunu artıracak sınıf ortamını oluÅŸturmayı öÄŸrenecek.

 

OKUL YÖNETÄ°CÄ°LERÄ° SEMÄ°NERÄ°

 

EÄŸitim LiderliÄŸi EÄŸitimi okul yöneticiler içindir. Yöneticilerin asıl görevi okuldaki eÄŸitim sürecini yönetmektir ama bir çok eÄŸitim yöneticisi operasyonla uÄŸraÅŸmaktadır. Yöneticilere ‘eÄŸitim liderliÄŸi’ eÄŸitimi verilir. EÄŸitim 3 saat sürmektedir. EÄŸitimin amaçları ÅŸunlardır:
 
  • Okul yöneticilerine yeni bir eÄŸitim liderliÄŸi anlayışı kazandırmak.
  • ÖÄŸretmenlere liderlik yapmayı saÄŸlayacak yeni bir yapı oluÅŸturmayı öÄŸretmek.
  • ÖÄŸretmenlerin risk alarak, tartışarak, yeni yöntemler deneyerek, bilgi üreterek geliÅŸtiÄŸi yeni bir hizmet-içi eÄŸitim modelini mümkün kılacak yeni bir kültür oluÅŸturmayı öÄŸretmek.
  • Okullarda öÄŸrenen, sorgulayan, bilgi üreten ve paylaÅŸan yeni bir kültür oluÅŸturmak.
  • Herkesin kendi deÄŸerleri doÄŸrultusunda liderlik aldığı yeni bir kültür oluÅŸturmak.
  • Okulun kendisini deÄŸerlendirme, eksik yerlerini belirleme ve bu konuda atılımda bulunma kapasitesini geliÅŸtirmek.
  • ÖÄŸretmen deÄŸerlendirme ve geribildirim sistemi kurmak.

​

​

 

VELÄ° SEMÄ°NERLERÄ°

​

SEMÄ°NER 1: Mutlu ve BaÅŸarılı Çocuk Nasıl YetiÅŸtirilir?

 

Dr. Özgür BOLAT, “Mutlu ve baÅŸarılı bir insan nasıl yetiÅŸtirilir?” sorusundan yola çıkarak, bir baÅŸarı ve mutluluk modeli oluÅŸturmuÅŸtur. Veli seminerlerinde bu baÅŸarı modeli katılımcılarla paylaşılmakta ve ailelere somut öneriler sunulmaktadır. Veli seminerlerinde aÅŸağıdaki sorular yanıtlanmaktadır.
 
  • BaÅŸarı, mutluluk getirir mi?
  • Hangi aileler mutlu ve baÅŸarılı çocuk yetiÅŸtirir?
  • YeteneÄŸin geliÅŸtirilmesi neden genlere baÄŸlı deÄŸildir?
  • Yetenek gerçekte nasıl geliÅŸir?
  • Övgü neden zararlıdır? Övmek yerine ne yapılmalıdır?
  • Zeki çocuklar neden öÄŸrenemez?
  • ÇocuÄŸa ödül vermek onlara nasıl zarar verir?
  • Rekabet neden motivasyonu düÅŸürür?
  • Ceza neden iÅŸe yaramaz? Yerine ne yapılmalıdır?
  • Çocuklarda sorumluluk duygusu nasıl geliÅŸtirilir?
  • Neden çocuklar teknolojiye bağımlıdır?
  • Ben dili neden zararlıdır?
  • Gerçek sevgi nedir ve çocuklar gerçekten nasıl sevilir?

 

SEMİNER 2: Yetenek nasıl gelişir?

 

Dr. Özgür BOLAT bu konuÅŸmasında yetenek geliÅŸiminin prensiplerini anlatmaktadır. Söz konusu seminerde ÅŸu sorular yanıtlanmaktadır.
 
  • Yetenek neden genlere baÄŸlı deÄŸildir?
  • Genetik yapının yetenek geliÅŸimine etkisi nedir?
  • Çalışma ile yetenek geliÅŸimi arasında nasıl bir iliÅŸki vardır?
  • Ne tür çalışma ÅŸekli yetenek geliÅŸimine katkıda bulunur?
  • Yetenek nasıl bir ortamda geliÅŸir?
  • BaÅŸarı motivasyonu yetenek geliÅŸimini nasıl etkiler?
  • Yaratıcılık neden yetenek geliÅŸimi için yeterli deÄŸildir?
  • ÖÄŸretmenlerin tutumu yetenek geliÅŸimini nasıl etkiler?
  • Ödül ve övgü yetenek geliÅŸimini neden olumsuz etkiler?
  • Rekabet ortamında neden yetenek geliÅŸmez?
  • Okullar yetenek geliÅŸimini nasıl öldürür?
Seminer talebi için aÅŸağıdaki formu doldurarak bize ulaÅŸabilirsiniz.

Gönderdiğiniz için teşekkür ederiz!

bottom of page